Instagram is steeds meer met een opmars bezig in Nederland en de wereld. Tegenwoordig zijn hier miljoenen personen dagelijks op aanwezig om hun afbeeldingen, content en ervaringen te delen. Waar Facebook vroeger een social media kanaal was waar vrienden, familie en collega’s elkaar op konden vinden om leuke dingen uit te wisselen, lijkt dit steeds meer naar Instagram als social media kanaal te schuiven. En geef ze eens ongelijk want de doelgroep op Facebook is de laatst jaren steeds meer veranderd. Waar vroeger voornamelijk de jongere generatie zich op Facebook bevond, zijn de laatste jaren ook steeds meer ouders van deze generatie zich op Facebook gaan begeven. En dat vinden de jongeren dan weer minder leuk.

Instagram voor de jongere generatie?

Het is begrijpelijk dat een kind zijn of haar vader en moeder liever niet op social media heeft. Dit geeft je namelijk al snel het gevoel dat je ‘in de gaten wordt gehouden’. Wellicht is dit dan ook de reden dat steeds meer jongeren zich de laatste jaren op Instagram hebben aangemeld. De oudere generaties zijn bleven hangen op Facebook, maar we krijgen steeds meer het gevoel dat ook deze generaties nu de weg op Instagram hebben gevonden.


Instagram voor bedrijven

Naast jongere en oudere generaties is Instagram ook een geschikt social media kanaal om op te adverteren. Met Instagram uitbesteden kun je met jouw bedrijf adverteren op Instagram zonder hier zelf de handen voor uit de mouwen te steken. En dat is handig want een social media marketing bureau heeft alle tools en kennis in handen om jouw te helpen met een goede online Instagram strategie. Wil je bijvoorbeeld meer bezoekers naar jouw website of meer verkopen in jouw fysieke winkel en/of webshop. Met Instagram uitbesteden door BuildSocial is het allemaal mogelijk!